Tuesday, December 21, 2021

Exempel på personlig uppsatshögskola

Exempel på personlig uppsatshögskola



Låt oss gå igenom några av styrkorna i hennes uppsats. Istället sa jag till honom att jag ville bli styrelsecertifierad beteendeanalytiker. Tänka på:. Som är fallet för de flesta familjer i dessa områden hade min sällan tillräckligt med pengar för att ha råd med den knappa näringsrika maten vi hade tillgång till. Framför mig finns en av de fotografier jag tänker skicka in till Charles Lewins digitala fotouppsatstävling. Kom ihåg att uppsatsens framgång beror på förmågan att djupt personifiera den och utforska relevanta känslor och reflektioner som är förknippade med varje steg i resan till exempel på personlig uppsatshögskola. Ibland kan eleverna inte strukturera och sätta ihop uppsatsen korrekt trots att de väljer en intressant uppsatsuppmaning.





Innehållsförteckning



Exempel på personlig uppsats för högskoleansökningar En personlig uppsats är en typ av uppsats som låter författaren dela sina personliga erfarenheter och tankar med läsaren. Exempel på personlig uppsatshögskola form av uppsatsskrivning har blivit ganska vanlig på college och högskolor exempel på personlig uppsatshögskola. I den här uppsatsen kan en student dela sina tankar om sina livserfarenheter, tankar och känslor, men de är inte begränsade till just det. De får använda sina egna ord och dela sina tankar om ett specifikt ämne. Processen för att skriva uppsatser innehåller mycket forskning och tänkande. Denna typ av uppsats är ett bra sätt för studenten att uttrycka sina tankar och idéer utan att behöva exempel på personlig uppsatshögskola genom forskningen och skrivprocessen för att skriva ett forskningsuppsats eller en avhandling.


Exempel på Great College Essays. Några exempel på uppsats. En student bör alltid vara försiktig när han skriver en personlig uppsats. Det är en skrivform som är öppen för läsaren. Den här uppsatsen handlar inte bara om att berätta något för läsaren. Det handlar om att dela dina känslor, tankar och upplevelser, exempel på personlig uppsatshögskola. Denna uppsats kan skrivas i många format. Några av dessa inkluderar:. En personlig uppsats är inte bara något du skriver för dina vänner eller familj. Det är något du skriver för dig själv. Du bör vara försiktig när du skriver denna typ av uppsats. Du bör skriva det på ett sätt som speglar din personlighet och vem du är, exempel på personlig uppsatshögskola.


Detta är en form av skrivande som du borde vara bekväm med. Att skriva en personlig uppsats kan vara utmanande. Exempel på personlig uppsatshögskola kräver mycket forskning, skrivande och tänkande. Du kan skriva en bra personlig uppsats, men om innehållet inte är lämpligt, exempel på personlig uppsatshögskola, då blir det svårt att skriva en bra högskoleansökningsuppsats. Du bör alltid vara medveten om att uppsatsen för högskoleansökan skiljer sig från den du kommer att se på gymnasiet. I uppsatsen för högskoleansökan ombeds du att dela dina tankar om ett ämne. Du kan välja en från en lista med alternativ eller så kan du skriva din egen. Ämnet ska återspegla vem du är och vad du vill uppnå. I denna exempeluppsats har författaren inte delat ett specifikt ämne, men de har delat sina känslor om sin familj.


Författaren har också använt sin personliga berättelse för att berätta sina tankar om familjen. Detta exempel på personlig uppsatshögskola är ett bra exempel på hur man skriver en högskoleuppsats som kommer att imponera på din läsare. Författaren har också använt en personlig anekdot för att hjälpa dem att berätta för läsaren om sin familj. Detta visar att författaren kan använda sina erfarenheter för att dela sina tankar. Uppsatsen är också intressant och engagerande. Författaren kan använda en kort anekdot för att hjälpa dem att dela sina tankar. Detta gör den här uppsatsen till ett mycket starkt exempel på hur man skriver en högskoleuppsats.


En bra högskoleansökningsuppsats är en återspegling av vem du är. Den här uppsatsen ska handla om dina upplevelser, tankar och känslor. Du bör kunna visa din läsare hur din upplevelse har förändrat dig. Du bör också visa hur det har påverkat dina tankar. En personlig uppsats är en text som är skriven av exempel på personlig uppsatshögskola student i stil med en berättelse. Det är skrivet i första person, exempel på personlig uppsatshögskola. Det är inte en forskningsartikel. Syftet med en personlig uppsats är att dela något personligt.


Eleven ska vara så ärlig som möjligt. Denna uppsats är inte ett forskningsarbete som studenten redan har skrivit. En personlig berättande uppsats liknar en novell. Författaren berättar för läsaren om sina upplevelser, tankar, känslor och annan information om sig själv i en berättande stil. Denna typ av uppsats låter studenten dela sin historia utan att nödvändigtvis behöva berätta för läsaren vad som kommer att hända härnäst. Studenten använder det personliga uppsatsformatet för att dela sina erfarenheter, tankar och känslor med läsarna. Författaren kan skriva om vad de vill. Det enda kravet är att de berättar om sin historia för läsarna. Det här kan handla om allt som är viktigt för dem, oavsett om det är ett minne, ett samtal eller en upplevelse.


En personlig uppsats är inte en journalanteckning. Faktum är att personligt essäskrivande är mycket mer som att skriva en skönlitterär berättelse än en journalanteckning. Eleven måste få läsaren att känna sig som om de är författaren. Det är därför det är viktigt för studenten att använda första person, exempel på personlig uppsatshögskola. Läsaren kan känna att eleven berättar historien för dem. Författaren använder också mycket sensorisk information. Författaren använder sensorisk information eftersom de vill att läsaren ska kunna känna sig som om de är i scenen. Detta hjälper läsaren att uppleva vad författaren skriver. Läsaren kan också känna att skribenten är på samma plats som skribenten. Detta hjälper till att få läsaren att känna sig som om författaren är en del av berättelsen.


En personlig uppsats ska vara intressant och engagerande. Läsaren ska vara engagerad från början till slut. En läsare ska känna att de har deltagit i berättelsen och författaren har fångat deras tankar och känslor. Ett personligt uppsatsformat är inget recept. Läsaren behöver inte läsa en steg-för-steg-guide om hur man skriver en personlig uppsats. Läsaren kan till och med hoppa över steget att skriva och bara uppleva upplevelsen, exempel på personlig uppsatshögskola. Varför denna skoluppsats exempel. Den är skriven i förstapersonsperspektiv. Denna typ av uppsats låter en student berätta exempel på personlig uppsatshögskola berättelse till läsaren på ett sätt som känns personligt och relaterbart. Det liknar en berättande uppsats du kan skriva på gymnasiet eller college, exempel på personlig uppsatshögskola.


Den största skillnaden mellan denna typ av uppsats och en berättande uppsats är att studenten inte försöker berätta en historia utan bara berättar en historia, exempel på personlig uppsatshögskola. De kan också använda personliga exempel för att lägga till ett personligt inslag i sin uppsats. När du skriver en berättande uppsats, exempel på personlig uppsatshögskola, författaren använder förstapersons synvinkel för att beskriva sina erfarenheter eller tankar. Denna uppsatstyp är skriven av en mängd olika anledningar. Det kan vara för antagning till en högskola eller för en stipendieansökan. Det kan också användas för en ansökan till en sjuksköterskeskola eller en sjuksköterska exempel på personlig uppsatshögskola. En student kan använda en personlig berättelse för att dela sin erfarenhet eller till och med sina tankar med läsaren om något som hänt dem.


En personlig berättande uppsats kan skrivas av många olika anledningar. Eleven kan skriva det för att beskriva en tid då de stod inför en utmaning eller så kan de skriva det för att förklara en berättelse. Eleven kan också skriva det för att dela en personlig berättelse om någon annan. Författaren kan också använda förstapersons synvinkel för att skriva en uppsats som är mer som en journalanteckning eller dagboksanteckning. Den största skillnaden mellan en personlig berättande uppsats och en berättande uppsats är att eleven inte försöker berätta en historia utan bara berättar en historia. De kan skriva det av många olika anledningar. Det kan vara genom en personlig upplevelse, ett samtal, en berättelse eller till och med ett minne.


A exempel på personlig uppsatshögskola berättelse är inte detsamma som en narrativ högskoleuppsats. Det personliga exempel på personlig uppsatshögskola uppsatsen är skriven i första persons synvinkel. Den använder första persons pronomen. Du bör använda första person för att berätta historien. Den här uppsatsen handlar inte om dig. Det borde vara en berättelse om dig. Författaren ska inte försöka dela en berättelse som inte är deras. I den här artikeln hittar du ett exempel på en berättande uppsats för högskoleansökningar. Du kan använda den här uppsatsen för alla ändamål och få hjälp av våra professionella skribenter. Exemplet nedan hjälper dig att förstå stegen exempel på personlig uppsatshögskola du måste följa för att skapa en utmärkt personlig berättande uppsats. I den sista meningen i din uppsats måste du upprepa avhandlingens uttalande.


Slutsatsen bör vara en sammanfattning av din uppsats. Det är en kort sammanfattning av uppsatsens huvudpunkter och en uppmaning till handling. Slutsatsen bör inte innehålla någon ny information.





romeo och julia essäfrågor



Barnen hade alltid något varmt att äta och var alltid på sitt bästa uppförande hemma och i skolan. I vardagsrummet stod sex-sju jättestora förstärkare och en gigantisk ljuskrona hängde i det höga taket. Köket hade en bar. Till en början gjorde de oavbrutna besöken från främlingar mig nervös, men snart vande jag mig vid dem. Jag minns en natt när ett par kom in i mitt rum medan jag sov. Det var pinsamt. På bästa möjliga sätt sa jag till dem att jag var tvungen att gå. Dom förstod. Familjen Ortiz var min fjärde familj. Kimberly, värdmamma, behandlade mig på samma sätt som hon behandlade sin egen son. Hon fick mig att göra sysslor: jag fixade middag, matade deras två hundar Sassy och Lady och en gång i veckan städade jag badrummet.


Jag var också tvungen att följa några regler: Ingen mat i mitt rum, ingen användning av familjedatorn, inga lampor tända efter midnatt och ingen åktur om det inte var en nödsituation. De första månaderna var riktigt svåra att vänja sig vid, men så småningom anpassade jag mig. Jag bodde hos familjen Ortiz i sju månader som en munk i den djupa skogen. Det var oväntat och jag hade bara en vecka på mig att hitta en ny värdfamilj. Jag frågade min vän Danielle om jag fick bo hos henne tills jag hittade ett nytt hem. Familjen Dirksen hade tre barn. De var alla olika. Danielle gillade bittert svart kaffe, Christian gillade energidrycker och Becca gillade sött citronte. Efter middagen skulle vi alla spela Wii Sports tillsammans.


Jag var kungen av bowling, och Dawn var tennisens drottning. Efteråt samlades vi i vardagsrummet och Danielle spelade piano medan vi andra sjöng psalmer. Naturligtvis var dessa 28 månader för korta för att helt förstå alla fem familjer, men jag lärde mig av och formades av var och en av dem. Genom att lära mig engelska lärde nioåriga Cody mig vikten av att kunna lära av vem som helst; familjen Martinez visade mig värdet av att spendera tid tillsammans som familj; familjen Struiksma lärde mig att reservera domen om frånskilda kvinnor och adopterade barn; Fru. Kortfattat:. Han begraver en serie essensbilder i sina första stycken en per familj.


När han avslöjar varje lektion i slutet, den ena efter den andra, känner vi hur alla dessa till synes slumpmässiga händelser hänger ihop. Vi inser att den här författaren noggrant har konstruerat detta stycke hela tiden; vi ser den underliggande strukturen. Vart och ett av de första fem styckena fungerar för att VISA. Se hur distinkt varje familj är? Han gör detta genom specifika bilder och föremål. F: Varför visade han oss alla dessa detaljer? S: För att visa vad varje familj har lärt honom. Han går också ett steg längre. F: Så vad ska jag göra med alla dessa lektioner? Identifiera din enskilt största styrka i det här fallet, det var hans förmåga att anpassa sig till vad livet än gav honom.


Fråga: hur lärde jag mig detta? Show 1: "Genom att lära mig engelska lärde nioåriga Cody mig vikten av att kunna lära av vem som helst. Show 2: "Familjen Martinez visade mig värdet av att spendera tid tillsammans som en familj" implikation: han har inte det här med sin egen familj. Show 3: "Familjen Struiksma lärde mig att reservera dom om frånskilda kvinnor och adopterade barn. Show 4: "Mrs. Ortiz lärde mig värdet av disciplin. I åratal styrde bearbetade snacks köksriket i mitt hushåll och animaliska produkter var fler än växtbaserade erbjudanden. Jag anammade denna nya matfilosofi till fullo för att visa mitt stöd.


Jag blev hänförd av näringsvetenskapens värld och hur vissa livsmedel kunde hjälpa till att förebygga cancer eller öka ämnesomsättningen. Varje ny mat jag upptäckte gav mig en utbildning om vilken roll dieten spelar för hälsan. Jag lärde mig att genom att äta sötpotatis och brunt ris kan du bota akne och hjärtsjukdomar. Jag upptäckte att äta bladgrönsaker med citrusfrukter kunde öka järnupptaget. Jag älskade att para ihop mina livsmedel för att skapa den perfekta makronäringsbalansen. Visste du att bönor och ris är ett komplett protein? Mat har också gjort mig till en hållbarhetsnöt. Att leva växtbaserat räddar också planeten från påverkan av djurjordbruk.


För samma mängd markyta kan en bonde producera kilogram sojabönor mot 16 kilogram nötkött. Jag gör mitt för att ha ett så litet ekologiskt fotavtryck som jag kan. Jag slutade använda snackspåsar i plast och övergick istället till återanvändbara bivaxinpackningar. Min favorit återanvändbara apparat är mitt hopfällbara sugrör. Vi arbetar för närvarande med en restaurangkampanj för att uppmuntra lokala matställen att skapa ett växtbaserat, oljefritt menyalternativ och bli PlantPure-certifierad. Efter att ha upptäckt hur många restauranger som använder olja i sin matlagning bestämde jag mig för att jag behövde öppna ett växtbaserat oljefritt kafé för att kompensera för detta gap. Detta gör att jag kan utbilda människor om näringsvetenskap genom magen.


Slutligen är jag en stark förespråkare för praktisk erfarenhet för att lära mig hur god mat ser ut och smakar, så matlagning är ett av mina favoritsätt att lära ut fördelarna med en växtbaserad livsstil. Vårt samhälle har lärt oss att utsökt mat måste få oss att känna skuld, när det helt enkelt inte är fallet. Den bästa känslan i världen är att bli kär i en maträtt och sedan lära sig alla hälsofördelar som den ger kroppen. Medan mina klasskamrater klagar över att de är trötta har jag mer energi eftersom min kropp äntligen får de rätt makron, vitaminer och mineraler den behöver. Men maten som jag är särskilt intresserad av har förändrats. Snarare än en karboholic väljer jag att kalla mig själv en vegeholic. Instruktionerna är enkla: Öppna Google Sheet, ange ett nummer mellan 1 och 20 som bäst representerar min lycka och skriv en kort kommentar som beskriver dagen.


Men den praktiska aspekten av kalkylarket är bara en del av vad det har representerat i mitt liv. Det som började som ett farsartat förslag från mig förvandlades till en lekplats där gymnasieklasskamrater och jag samlas varannan vecka för att förbereda ett välsmakande eftermiddagsmellanmål till oss själva. Hårt kämpade dagar av att blanda cement och transportera förnödenheter hade lönat sig för den tillgivna gemenskap vi omedelbart hade börjat älska. Om lycka banar vägarna för mitt liv, är min familj staden som är sammanflätad av dessa vägar - varje medlem ett eget område, en distinkt historia. I tider av stress, oavsett om det är att studera inför ett kommande derivattest eller presentera min forskning på en internationell konferens, skyndar jag mig till min far för att få hjälp. När han kommer från de dammiga, folkfyllda bakgatorna i Thiruvananthapuram, Indien, vägleder han mig att se förbi kaoset och lägga märke till de dolda prestationerna som ligger i hörnen.


När jag behöver förtroende hittar jag min mamma, som tar del av sina erfarenheter av att bo i sitt lugna och robusta tatami-täckta hem i Hiroshima, Japan, och hjälper mig att förbereda mig för min första gymnasiedans eller min sista match i en tennisturnering. The Happiness Spreadsheet är också en batterimonitor för entusiasm. Andra gånger är batteriet urladdat, och jag är frustrerad över writer's block, när inte en enda melodi, ackord eller musikalisk konstruktion stöter mig. The Happiness Spreadsheet kan vara en hall of fame, men det kan också vara en katalog av misstag, bördor och ansträngande utmaningar.


Idén föddes spontant vid lunchen, och jag frågade två av mina vänner om de var intresserade av att göra den här övningen med mig. Än i dag funderar jag över dess fulla betydelse i mitt liv. Med varje nytt nummer jag anger inser jag att varje post inte är det som definierar mig; snarare är det den ständigt växande linjen som förbinder alla datapunkter som speglar vem jag är idag. Vart tar Happiness Spreadsheet mig härnäst? miK ijniM" Så här skrev jag mitt namn tills jag var sju. Jag var ett vänsterhänt barn som skrev från höger till vänster, vilket gjorde mitt skrivande begripligt endast för mig själv. Först efter år av praktik blev jag en dubbelsidig författare som kunde översätta mitt obegripliga författarskap. När jag ser tillbaka på mitt liv insåg jag att detta var min första översättningsakt.


När jag dechiffrerade komplexa koder till begripliga språk som förändringshastighet och ett objekts hastighet, fick jag förmågan att lösa ännu mer komplicerade och fascinerande problem. Nu anmäler jag mig frivilligt för att undervisa andra: som en koreansk handledare för vänner som älskar koreansk kultur och en golfhandledare för nya teammedlemmar. Handledning är hur jag integrerar och stärker nya koncept för mig själv. Jag sätter mig ofta in i deras situation och frågar: "Vilket känslomässigt stöd skulle jag vilja ha eller behöva om jag var i den här situationen? Men min översättning kan inte exakt redogöra för de upplevelser jag ännu inte har gått igenom. Efter att ha insett begränsningarna i min erfarenhet skapade jag en bucket list full av aktiviteter utanför min komfortzon, som inkluderar att resa utomlands på egen hand, publicera min egen bok och hålla en föreläsning inför en folkmassa.


Även om det bara är en lista skriven på förstasidan av min dagbok, fann jag mig själv levande planera och föreställa mig att jag utför dessa ögonblick. Min förmåga att översätta har lett mig till att bli en verklig koreansk översättare. Som översättare av engelska till koreanska brev i en ideell organisation, Compassion , fungerar jag som en kommunikationsbrygga mellan välgörare och barn i utvecklingsländer, som kommunicerar genom månatliga brev. Denna erfarenhet har motiverat mig att lära mig språk som spanska och mandarin. När jag lärde mig mer om mig själv genom olika språk, blev jag mer säker på att träffa nya människor och bygga nya vänskaper. Även om översättning har varit en stor del av mitt liv, är en professionell översättare inte mitt drömjobb. Jag vill bli en ambulerande vård klinisk farmaceut som hanterar medicinering av patienter med kroniska sjukdomar.


Faktum är att översätta är en stor del av jobbet som en klinisk farmaceut. I en eller annan form har jag alltid varit och kommer att vara översättare. Jag sitter, vaggad av de två största grenarna av Newton Pippin Tree, och tittar på etern. De gröna bergen i Vermont sträcker sig ut på obestämd tid, och från min upphöjda utsiktspunkt känner jag mig som om vi är jämnåriga, orörliga i solidaritet. Men för några månader sedan skulle jag ha betraktat detta som ett rent slöseri med tid. Innan jag gick på Mountain School var mitt paradigm avsevärt begränsat; åsikter, fördomar och idéer som formats av den testosteronrika miljön i Landon School. Jag valdes av resultatorienterade, snabba, teknologiskt beroende parametrar mot psykologi och neurovetenskap, NIH, bara 2. Undermedvetet visste jag att det inte var den jag ville vara och tog chansen att söka till Bergsskolan.


Men när jag kom kände jag direkt att jag inte hörde hemma. Jag tyckte att den allmänna atmosfären av hunky-dory acceptans var främmande och otroligt nervös. Så istället för att engagera mig drog jag mig tillbaka till det som var mest bekvämt: sport och arbete. Under den andra veckan skulle det perfekta aggregatet av de två, en Broomball-turnering, inträffa. Även om jag aldrig hade spelat förut, hade jag en tydlig vision för det, så jag bestämde mig för att organisera det. Den natten skitrade bollen som glödde i mörkret över isen. Min motståndare och jag, kvastar i handen, rusade fram.


Vi kolliderade och jag bananskalade, mitt huvud tog det mesta av stöten. Envis som jag var, även med hjärnskakning, ville jag vara kvar i klassen och göra allt mina kamrater gjorde, men min helande hjärna protesterade. Jag började vandra runt på campus utan sällskap förutom mina tankar. Under dessa dagar skapade jag en nyfunnen känsla av hem i mitt huvud. Jag är mest förtjust i idéer som odlar geniala och praktiska berikningar för mänskligheten. Jag tycker om att välja en gåta, stor eller liten, och fundera över en lösning. När vi återvände från ett längdåkningsmöte nyligen, designade min vän och jag helt av misstag en socialt ansvarsfull vattenflaska för engångsbruk.


Nu hoppas vi kunna skapa den. Jag är fortfarande intresserad av psykologi och neurovetenskap, men jag vill också införliva kontemplativ tanke i detta arbete, analysera gåtor ur många olika perspektiv. Mina praktikplatser vid NIH och National Hospital for Neuroscience and Neurosurgery i London har erbjudit mig värdefull exponering för forskning och medicin. Men jag har insett att inget av mina tidigare avsedda yrken tillåter mig att utöka medvetandet på det sätt jag skulle föredra. Efter mycket själsrannsakan har jag landat på beteendeekonomi som den perfekta synergin mellan de områden jag älskar.


Allt som behövdes var en knackning i huvudet. Plötsligt stirrar en miniatyrsamling av Europeiska kommissionen rakt på mig. Jag känner pressen av att välja det ena alternativet framför det andra. Vad väljer jag? Danmarks stekta anka, Italiens fem fiskar, Storbritanniens Turkiet eller U:s skinka. Liksom de olika nationerna i Europeiska unionen, lobbar de enskilda förespråkarna för dessa kulinariska varianter sina intressen för mig, en miniatyr Jean-Claude Junker. Nu kanske ni frågar er själva: varför skulle jag vara så fundersam över ett val av måltid?


Jag har en svensk svägerska, italienska fastrar, en engelsk farbror, rumänska kusiner och en italiensk-dansk invandrarpappa. Varje år samlas samma familj i New York City för att fira jul. Dessa exakta samtal fick mig att lära mig mer om vad mina föräldrar, morföräldrar och andra släktingar diskuterade med en artig och hänsynsfull passion. Att delta i debatt har i sin tur utökat min kunskap om frågor som sträcker sig från skadestånd för medborgerliga rättigheter till amerikansk omplacering i Irak, samtidigt som jag berikat min förmåga att eftertänksamt uttrycka mina åsikter om dessa och andra frågor, både under P. rundor och vid middagsbordet. Denna medvetenhet väckte en passion för statshantverk inom mig - själva konsten att balansera olika perspektiv - och därför en önskan att aktivt engagera sig i regeringen.


Med mina erfarenheter i åtanke kände jag att det inte fanns något bättre ställe att börja än mitt eget område i Bay Ridge. Viktigast av allt, min familj har lärt mig en integrerad livslektion. Som våra julmiddagskvistar antyder kan till synes oöverstigliga återvändsgränder lösas genom respekt och dialog, till och med ge läckra resultat! I en större skala har den klarlagt att verkligt inkluderande diskurs och tolerans av olika perspektiv gör tribalism, sekterism och de splittande aspekterna av identitetspolitik maktlösa över vår sammanhållning. Jag värdesätter i grunden kulturell, politisk och teologisk variation; mitt eget mikrokosmos som speglar vårt globala samhälle i stort har inspirerat mig att sträva efter att lösa de många konflikterna av bitterhet och sektionalism i vår värld idag.


Detta kall kan komma i form av politiskt ledarskap som verkligen respekterar alla perspektiv och filosofier, eller kanske som diplomati som underlättar enhet mellan världens olika nationer. Innan jag kom till Amerika drack jag Puer Tea med min far varje morgon i mitt sovrum, sittande med benen i kors på Suzhou-silkesmattor bredvid utsikten över Lakeside-reservoaren. Bredvid ett mörkt bord plockade vi upp tekoppar när den milda aromen mötte våra näsor. När vi stod inför det franska fönstret delade min far nyheterna han läste i China Daily: det syriska inbördeskriget, klimatförändringar och jämställdhet i Hollywood.


För det mesta lyssnade jag bara. Med varje nyhet väcktes min nyfikenhet. I hemlighet fattade jag ett beslut att jag ville vara den som skulle diskutera nyheterna med honom ur mitt perspektiv. Så jag bestämde mig för att studera i Amerika för att lära mig mer om världen. Men mitt nya rum saknade historier och koppar te. Lyckligtvis hittade jag Blue House Cafe på min promenad hem från kyrkan och började studera där. Med vita väggar, bekväma soffor och höga pallar är Blue House rymligt och ljust. På samma sätt, som ordförande för International Students Club, bjöd jag in mina lagkamrater att ha möten med mig på kaféet. Att samordna schemat med andra medlemmar i Blue House har blivit ett frekvent evenemang.


Mitt team och jag dricker flera koppar kaffe har planerat Lunar New Year-evenemang, studiebesök till Golden Gate Bridge och kinesisk lunch i skolan för att hjälpa internationella studenter att känna sig mer hemma. Jag rätade på ryggen och stärkte mina axlar, ställde mig upp bakom konferensbordet och uttryckte passionerat mina kreativa idéer. Efter varje möte delade vi kärnmjölkskaffe. På min plats bredvid fönstret såg jag också olika sorters människor. Jag såg besökare som släpade sitt bagage, kvinnor som bar shoppingkassar och människor som vandrade i trasiga kläder -- mångfalden i San Francisco. För två år sedan såg jag volontärer bära City Impact-skjortor som bjöd på smörgåsar och varm choklad till hemlösa utanför kaféet.


Jag undersökte mer om City Impact och anmälde mig till slut som volontär. Jag var inte längre en åskådare. Vid semesteruppsökande evenemang förberedde och levererade jag mat till hemlösa. Medan jag delade mitt kaffe lyssnade jag på en berättelse från en äldre kines som berättade för mig på mandarin hur han hade blivit övergiven av sina barn och kände sig ensam. Förra sommaren återvände jag till Xiamen i Kina och lärde min pappa hur man dricker kaffe. Nu står både en Chemex och en tekanna på bakbordet. Istället för att bara lyssna delade jag med mig av mina erfarenheter som klubbpresident, samhällsledare och volontär.


Jag visade honom min affärsplan och prototyper. jag är så stolt över dig. Tillsammans tömde vi våra koppar medan doften av kaffe dröjde sig kvar. Jag tillsätter den kritiskt uppmätta sockerhaltiga teblandningen i gallonburken som innehåller de slemmiga, vita, skivformade lagren av den symbiotiska kulturen av bakterier och jäst. Jag placerar den på min köksbänk och kontrollerar den med jämna mellanrum för att lindra uppbyggd CO2. Äntligen, efter ytterligare sjuttiotvå timmar, är det dags att prova det. Jag knäcker förseglingen på flaskan, lutar mig över för att lukta vad jag antar kommer att vara en syrlig, fruktig, läcker granatäpplelösning. och det luktar ruttna ägg. Den outhärdliga stanken fyller mina näsborrar och krossar mitt självförtroende.


Jag blir ett ögonblick häpen, kan inte förstå hur jag gick fel när jag följde receptet perfekt. Mitt problem var inte att misstolka receptet eller att inte följa en regel, det var att kringgå mina kreativa instinkter och glömma jäsningens oförutsägbara natur. Jag behövde lita på den kreativa sidan av kombucha – den sida som tar människors perfektionistiska energi och exploderar den till en pöl av ruttna ägg som luktar "booch mitt föredragna namn för drycken - inte "jäst, brusande vätska från en symbiotisk kultur av ättiksyrabakterier och jäst". Jag var för fångad av sidan som kräver extrem precision för att märka när balansen mellan perfektionism och imperfektionism kastades bort. Nyckeln, har jag lärt mig, är att veta när jag ska prioritera att följa receptet och när jag ska låta mig själv vara kreativ.


Visst, det finns vetenskapliga variabler som närhet till värmekällor och hur många gram socker som ska tillsättas. Men det finns också personberoende variabler som hur länge jag bestämmer mig för att jäsa det, vilka frukter jag bestämmer ska vara en rolig kombination och vilken vän jag fick min första SCOBY från att ta "symbiotisk" till en ny nivå. Jag känner mig ofta pressad att välja den ena eller andra sidan, den ena ytterligheten framför alternativet. Jag har fått höra att jag antingen kan vara en noggrann vetenskapsman eller en rörig konstnär, men att vara båda är en oacceptabel motsägelse. Jag väljer dock en gråzon; en plats där jag kan kanalisera min kreativitet in i vetenskapen, samt kanalisera min precision till mitt fotografi.


Jag har fortfarande det första fotot jag någonsin tog med den första kameran jag någonsin haft. Eller snarare, den första kameran jag någonsin gjort. Att göra den där hålkameran var verkligen en mödosam process: ta en kartong, knacka igen den och stick ett hål i den. Okej, det kanske inte var så svårt. Men att lära mig den exakta processen att ta och framkalla ett foto i dess enklaste form, vetenskapen om det, är det som fick mig att fortsätta fotografera. Jag minns att jag var så missnöjd med bilden jag tog; det var blekt, underexponerat och ofullkomligt. I flera år kände jag mig otroligt pressad att försöka perfekta min fotografering. Det var inte förrän jag besegrades och stirrade på en pöl av kombucha som jag insåg att det inte alltid behöver finnas en standard för perfektion i min konst, och det gjorde mig upphetsad.


Så jag är perfektionist? Eller så längtar jag efter ren spontanitet och kreativitet? Kan jag vara båda? Perfektionism lämnar lite att missa. Med ett skarpt öga kan jag snabbt identifiera mina misstag och omvandla dem till något med syfte och bestämdhet. Å andra sidan är ofullkomlighet grunden för förändring och tillväxt. Mitt motstånd mot perfektionism är det som har gjort att jag har lärt mig att gå framåt genom att se helheten; det har öppnat mig för nya upplevelser, som att bakterier korskultur för att skapa något nytt, något annorlunda, något bättre. Jag är inte rädd för förändringar eller motgångar, även om jag kanske är rädd för konformitet. Att passa in i formen av perfektion skulle äventyra min kreativitet, och jag är inte villig att göra det uppoffringen. Jag håller fast vid min tid lika mycket som min skotska mormor håller fast vid sina pengar.


Dyrbara minuter kan visa någon att jag bryr mig och kan betyda skillnaden mellan att uppnå ett mål eller att vara för sent för att ens börja och mitt liv beror på att noggrant budgetera min tid för att studera, träna med min showkör och umgås med mina vänner. Det finns dock stunder där sekunderna står stilla. Det är redan mörkt när jag parkerar på min uppfart efter en lång dag i skolan och repetitioner. Utan att uppmärksamma klockan, tillåter jag mig själv att slappna av en kort stund i mitt hektiska liv. Skratt fyller showkörrummet när jag och mina lagkamrater fördriver tiden genom att berätta dåliga skämt och bryta ut i slumpmässiga rörelser. Samma känsla av kamratskap följer oss på scenen, där vi blir så investerade i historien vi porträtterar att vi tappar koll på tiden.


Min showkör är min andra familj. Jag inser att jag inte koreograferar för erkännande, utan för att hjälpa sextio av mina bästa vänner att hitta sin fot. Samtidigt hjälper de mig att hitta min röst. Den tunga dykutrustningen rycker mig under det iskalla vattnet och upprymdheten sköljer över mig. Förlorad i den meditativa rullande effekten av tidvattnet och surret från det stora havet känner jag mig närvarande. Jag dyker djupare för att inspektera en levande gemenskap av varelser, och vi flyter tillsammans, sorglösa och synkroniserade. Min fascination för det marina livet fick mig att frivilligt arbeta som utställningstolk för Aquarium of the Pacific, där jag delar min kärlek till havet. Det mesta av min tid går åt till att rädda djur från små barn och i sin tur hålla små barn från att drunkna i tankarna. Att hitta denna ömsesidiga koppling över kärleken till det marina livet och önskan att bevara havsmiljön får mig att återvända varje sommar.


Hon hade precis ramlat när hon uppträdde och jag kunde relatera till smärtan och rädslan i hennes ögon. Kaoset i showen blir avlägset, och jag ägnar min tid åt att ge henne lättnad, oavsett hur lång tid det kan ta. Jag hittar det jag behöver för att behandla hennes skada i träningsrummet för idrottsmedicin. Lördag morgon bagels med min familj. Sjungande backup för Barry Manilow med min kör. Simma med havssköldpaddor i Stilla havet. Det här är ögonblicken jag håller fast vid, de som definierar vem jag är och vem jag vill vara. Hela mitt liv har andra invaderat mitt kön med sina frågor, tårar signerade av min kropp och ett krig mot min garderob. Strax efter detta kom jag ut till min mamma. Min mamma grät och sa att hon älskade mig.


Hon bokade ett möte med en genusterapeut för mig, lät mig donera mina kvinnliga kläder och hjälpte till att bygga en maskulin garderob. Med hennes hjälp gick jag på hormoner fem månader efter att jag kom ut och opererades ett år senare. Jag fann mig äntligen, och min mamma kämpade för mig, hennes kärlek var oändlig. Även om jag hade vänner, skrivande och terapi var mitt starkaste stöd min mamma. Den 30 augusti dog min mamma oväntat. Min favoritperson, den som hjälpte mig att bli den man jag är idag, slet ifrån mig och lämnade ett stort hål i mitt hjärta och i mitt liv.


Livet blev tråkigt. Att lära sig att vakna utan min mamma varje morgon blev rutin. Ingenting kändes rätt, en konstant domningar i allt, och dimhjärnan var min kryptonit. Jag var uppmärksam i klassen, jag gjorde jobbet, men ingenting fastnade. Det tog över ett år att komma ur min svacka. Jag delade mitt skrivande på öppna mikrofoner, med vänner, och jag grät varje gång. Jag omfamnade smärtan, smärtan och så småningom blev det normen. Jag blev van vid att inte ha min mamma i närheten. Min mamma har alltid velat förändra världen, fixa de trasiga delarna av samhället. Inte bara för henne, utan för mig, och alla människor som behöver en stödgren lika stark som den min mamma gav mig. Jag är fast besluten att se till att ingen känner sig så ensam som jag gjorde. Jag vill kunna nå människor och använda motiverande tal som plattform.


Är du trött på att se en iPhone överallt? Samsung glitchy? Jag presenterar för dig, iTaylor. Jag är iTaylor. På utsidan ser jag ut som vilken smart telefon som helst, men när du öppnar mina inställningar och utforskar mina förmågor kommer du att upptäcka att jag har många unika funktioner. Tack vare min positivitet blev jag utvald att ge morgonmeddelanden förstaårsår. Nu är jag väckarklockan för 1 eleverna på Fox Lane High School. Nästa upp, språkinställningar. Jag lärde mig nyanser av språket genom att titta på spanska sitcoms som Siete Vidas och spanska filmer som Como Agua Para Chocolate. Inspirerad började jag skapa familjeevenemang och till och med anstränga mig för att komma närmare mina andra kusiner. När jag var åtta år gammal fick jag diagnosen vad vissa kan kalla en glitch: epilepsi.


Lyckligtvis botade en ny mjukvaruuppdatering för IOS mitt tillstånd vid 15 års ålder, men genom epilepsi fick jag en kärlek till utforskning. Att övervinna epilepsi lärde mig att ta risker och utforska nya platser. Detta tar oss till iTaylors platsinställningar. Jag tog hem denna önskan till en volontärtjänst på ett lokalt program för invandrarbarn. Jag hjälpte barnen att göra presentationer om sina ursprungsplatser, inklusive Mexiko, Guatemala och Honduras. Sulu-kampanj, en regional tävling i Filippinerna. Det blev tydligt att det engelska språket, ett som jag tog för givet, är den centrala egenskapen som för samman grupper. Den gångna sommaren tog jag med mig mina talanger till Skottland, och spelade den dubbla rollen som konstnärlig ledare och huvudkaraktär för Geek the Musical.


Jag arbetade för att marknadsföra showen i Edinburgh Fringe Festival mot 53, shower, återuppfinna sätt att motivera skådespelarna och få kontakt med främlingar från hela världen. Vi lärde oss ju mer vi ansluter, desto mer växte vår publik. Jag tillämpade dessa färdigheter på mina ledarskapspositioner hemma, inklusive min teatergrupp på gymnasiet, Players. Utbyggnadsplanen för iTaylor är att introducera den på teatermarknaden. Mitt mål är att använda performance och berättande för att exponera publiken för olika kulturer, religioner och synpunkter. Kanske om vi alla lärde oss mer om varandras livsstilar skulle världen vara mer empatisk och integrerad. Så vad tycker du? Vill du ha en egen iTaylor? iTaylor College Edition är nu tillgänglig för förbeställning. Den levererar nästa höst.


Efter examen kommer jag att kunna analysera medeltida spanska dikter med litterära termer och kulturell kontext, beskriva elektronegativitetstrenderna i det periodiska systemet och identifiera när man ska använda logaritmisk differentiering för att förenkla ett derivatproblem. Trots att jag vet hur man utför dessa mycket speciella uppgifter, förstår jag för närvarande inte hur man byter ett däck, hur man gör mina skatter effektivt eller hur man skaffar en bra försäkring. Ett fabriksmodell skolsystem som har lämnats i huvudsak oförändrat i nästan ett sekel har varit drivkraften i min utbildningsutveckling. Jag har varit förutsatt att utföra uppgifter snabbt, effektivt och med en avancerad förståelse.


Jag mätte mitt självvärde som min förmåga att överträffa mina kamrater akademiskt, och trodde att mina poäng var den enda aspekten som definierade mig; och det var de. Jag fick allt rätt. Sedan kandiderade jag för studentregeringen och misslyckades. Hur kunde det vara? Jag var statistiskt sett en smart unge med ett bra huvud på axlarna, eller hur? Någon måste säkert ha gjort ett misstag. Lite visste jag, det här var min första exponering för mening bortom siffror. Jag fick uppenbarelsen att oh vänta, det kanske var mitt fel att jag aldrig hade prioriterat kommunikationsförmåga, eller öppenhetsegenskaper som mina medkandidater hade. Kanske var det jag. Det måste vara därför jag alltid behövde vara den som kontaktade folk under mina volontärtimmar på folkbiblioteket för att erbjuda hjälp - ingen har någonsin bett mig om det.


Jag bestämde mig för att ändra mitt tänkesätt och ta ett nytt förhållningssätt till hur jag levde. Från och med nu skulle jag betona kvalitativa erfarenheter framför kvantitativa färdigheter. Jag hade aldrig varit mer obekväm. Jag tvingade mig själv att lära mig att vara sårbar genom att ställa frågor även om jag var livrädd för att ha fel. Min skicklighet i att använda databevis kunde inte lära mig hur man kommunicerar med små barn i kyrkan, och inte heller kunde mina testresultat visa mig hur man är mer öppen för kritik. Nyckeln till alla dessa färdigheter, skulle jag upptäcka, råkade vara att lära av dem omkring mig. Processen att uppnå detta nya tankesätt kom genom odling av relationer. Jag blev fascinerad av de nya perspektiven varje person i mitt liv kunde erbjuda om jag verkligen tog mig tid att ansluta.


Jag förbättrade inte bara mina lyssningsförmåga, utan jag började överväga de övergripande konsekvenserna som mina engagemang kunde få. Människor tolkar situationer olika på grund av sina egna kulturella sammanhang, så jag var tvungen att lära mig att vara mer uppmärksam på detaljer för att förstå varje synvinkel. Jag antog tillståndet av vad jag tycker om att kalla kollaborativt oberoende, och till min glädje valdes jag in i StuGo efter mitt tredje år som jag försökte. För inte så länge sedan skulle jag ha fallit samman vid närvaron av någon osäkerhet. När jag accepterar och utvecklar nya livskunskaper, desto mer inser jag hur mycket som är osäkert i världen.


Förhoppningsvis fortsätter mina vingar att göra det möjligt för mig att flyga, men det kommer att krävas mer än bara mig och mina vingar; Jag måste fortsätta att sätta min tro i luften omkring mig. Jag var extatisk. Vi skulle bli den första Mother-Son indiska duon på Food Network med att skala potatis, flå kyckling och mala kryddor och dela våra bengaliska recept med världen. Tittar alltid på YouTube och pratar aldrig! Den värsta tiden kom när mina föräldrar försökte fixa sin relation. Upprepade date nights framkallade fler argument. Min mamma uthärdade stressen från sin restaurang, min far och hennes misstag och försökte avsluta sitt liv.


Lyckligtvis hittade jag henne precis i tid. Under de följande två åren var det ibland fortfarande svårt, men det förbättrades gradvis. Mina föräldrar bestämde sig för att börja om, tog lite tid isär och blev sedan tillsammans igen. Min mamma började plocka upp mig från aktiviteter i tid och min pappa och jag band mer och tittade på Warriors och 49ers-spel. Jag ville ha tillbaka familjen jag hade innan restaurangen - den som åt Luchi Mongsho tillsammans varje söndagskväll. Så jag letade efter tröst i skapelsen. Jag började tillbringa mer tid i vårt garage och konstruerade noggrant plan av skumskivor. Jag hittade syftet med att balansera flygkroppen eller nivellera skevroder till exakt 90 grader. Jag älskade att klippa nya delar och sätta ihop dem perfekt. Här kunde jag fixa alla misstag. På gymnasiet började jag sakta skapa en gemenskap av kreatörer med mina kamrater.


Andra året startade jag en ingenjörsklubb och fann att jag hade en talang för att hantera människor och uppmuntra dem att skapa en idé även om den misslyckades. Jag lärde mig också att ta emot feedback och bli mer motståndskraftig. Här kunde jag nörda ner mig på warp-drev och möjligheten till antimateria utan att bli ignorerad. Jag skulle ge en veckorapport om ny teknik och vi skulle ha timslånga samtal om de olika användningsområdena ett svartare material kan ha. Medan jag byggde upp en gemenskap i skolan återuppbyggde jag mitt självförtroende, men jag tyckte ändå att jag njöt av att vara ensam ibland. När jag ser tillbaka och kanske oavsiktligt har konflikterna från restaurangdagarna lärt mig värdefulla lärdomar.


Att hjälpa min mamma genom hennes förhållande lärde mig att se upp för dem som lider av känslomässiga nöd. Att tillbringa nätter ensam gjorde mig mer självständig – det var trots allt då jag anmälde mig till avancerade matematik- och programmeringskurser och bestämde mig för att ansöka om programvarupraktik. Mest av allt, att se min mamma starta sin restaurang utan erfarenhet från livsmedelsindustrin inspirerade mig att grunda två klubbar och ett Hydrogen Car Team. Även om vi äter Luchi Monsho på månadsbasis nu, vet jag att min familj aldrig kommer att bli som den var. Men jag kan använda dem för att förbättra nuet. Jag stannade uppe hela natten och läste igenom dokument relaterade till arméns stödkontrakt i Irak och Kuwait. Jag frågade min pappa om det nästa dag och han sa: "Det var ett misstag jag gjorde som har lösts.


Jag var alltid rädd för terroristgrupper som al-Qaida. Min skola var en del av USA:s konsulat i Dhahran, och när jag gick i 8:e klass var den hotad av ISIS. Våld har alltid omringat mig och förföljt mig. Efter 14 år av att ha bott i en region som förstördes av våld, skickades jag iväg till internatskola i en region känd för fred, Schweiz. Det året befanns min far skyldig och fängslades för anklagelserna relaterade till hans arméstödskontrakt. Mina föräldrar skildes och mitt barndomshem bröts ner till marken av den saudiska regeringen efter att min far skickades till fängelse. Min mamma hade alltid varit ett nav av stabilitet, men hon var för överväldigad för att stödja mig. Jag började äta för att klara av min ångest och gick upp kilon på ett och ett halvt år. När jag gick upp i vikt började min hälsa att försämras och mina betyg började sjunka.


Saker och ting började förändras i början av mitt andra år, men när jag träffade min nya rumskamrat, Nico. Han hade vuxit upp med någon vars pappa också satt i fängelse och kunde hjälpa mig att bättre förstå problemen jag stod inför. Genom min vänskap med Nico lärde jag mig att öppna upp och få stöd från mina vänner. Eftersom vi stod inför liknande problem kunde vi stödja en och annan, dela taktik och ge råd. Mina vänner gav mig en familj och ett hem, när min egen familj var överväldigad och mitt hem var borta. Sakta satte jag mitt liv på rätt spår igen. Jag började spela basket, började arbeta på en CubeSAT, lärde mig programmera, ändrade min kost och tappade all vikt jag hade gått upp.


Nu kommer mina vänner i Schweiz till mig och frågar mig om råd och hjälp, och det känns som om jag är en viktig medlem av vårt samhälle. Min nära vän Akshay började nyligen stressa över om hans föräldrar skulle skiljas. När jag lämnade hemmet i början av min tonårstid skickades jag ut på en egen väg. Även om gymnasiet för vissa är den bästa tiden i livet, har gymnasiet för mig representerat några av de bästa och förhoppningsvis sämsta tiderna. Det har fört mig till en plats som jag bara trodde var fiktiv. På denna nya plats känner jag mig som en riktig person, med riktiga känslor.


Den här platsen är någonstans där jag kan uttrycka mig fritt och vara den jag vill vara. Jag är en mycket starkare, friskare och mer motståndskraftig person än jag var för två år sedan. Den här uppsatsen skrevs för U of Chicago "Skapa din egen snabbuppsats". Författaren inkluderade följande förklarande anteckning:. Jag planerar att dubbelmajor i biokemi och engelska och min huvudsakliga uppsats förklarar min passion för det förstnämnda; här är ett skrivexempel som illustrerar min entusiasm för det senare. I min AP-litteraturklass ställde min lärare en fråga som eleverna fick skriva ett kreativt svar på. S: Ett välskött grönt fält med grässtrån klippta till perfekt matchade längder; ett blått utrymme prydt med pösiga bomullsmoln; en obefläckat målad röd ladugård centrerad exakt på toppen av en kulle - kycklingen stirrar belåtet på hans pittoreska värld.


Inom ett område omgivet av ett glänsande silverstängsel ser han sig omkring på sina vänner: tuppar som pickar på en festmåltid och höns som slappar på lyxiga kuddar av hö. En dag lika orörd som alla andra, äter kycklingen lyckligt sin lunchmåltid när den trevliga mannen försiktigt samlar ihop de släta vita äggen när den märker att mannen har lämnat ett efter sig. Konstigt beläget vid den tomma änden av metallhöljet, framhävt av den klargula solen, ser det vita ägget ut för kycklingen annorlunda än resten. Kycklingen rör sig mot ljuset för att tyst informera mannen om sitt misstag. Men så märker kycklingen en taggig grå linje på det annars felfria ägget.


Hypnotiserad och förskräckt ser kycklingen på när linjen förvandlas till en spricka och en liten näbb fäst vid ett luddigt gult huvud sticker ut. Plötsligt sänker sig en skugga över hönan och den trevliga mannen rycker ägget - den lilla fågelungen - och trampar iväg. Kycklingen – förvirrad, förrådd, störd – lyfter sakta upp ögonen från den nu tomma marken. För första gången tittar den förbi burens silverstängsel och lägger märke till ett ovårdat svep av kolossala bruna och gröna gräs mittemot dess oklanderligt utformade omgivning. Försiktigt rör den sig närmare barriären, längre bort från gårdens otroliga perfektion, och upptäcker ett brett hav av svart grus.


Färgad med grå stenar och markerad med gula linjer skiljer den kycklingen från det motsatta fältet. Den nyfikna kycklingen blandar snabbt till hönamor, som precis har slagit sig ner på sin hötron och blundar. Jag såg precis ett av de där äggen som spricker, och det var en liten gul fågel inuti. Det var en bebis. Är de där äggen som den snälla mannen tar bort bebisar? Och den där svarta marken! Vad är det? Hennes ögon öppnas. Frusen i misstro försöker kycklingen förstå sina hårda ord. Den återger händelsen i dess huvud. Kanske har mor höna rätt. Hon vill bara skydda mig från att förlora allt. Tänk om det var hennes? Kycklingen vet att den måste fly; det måste komma till andra sidan. Sedan sträcker sig mannen in i träkojan med ryggen mot entrén.


Med en blick baklänges på sina vänner känner kycklingen en djup sorg och medlidande över deras okunnighet. Den vill uppmana dem att öppna sina ögon, att se vad de offrar för materialistiska nöjen, men han vet att de inte kommer att ge upp den falska verkligheten. Ensam rusar kycklingen iväg. Kycklingen står vid gränsen mellan grönt gräs och svart grus. När den förbereder sig för att ta sitt första steg in i det okända, susar ett monstruöst fordon med 18 hjul gjorda av metall förbi och lämnar efter sig ett spår av gråa avgaser. När den väl återfått andan, rör den sig några centimeter upp på asfalten. Ytterligare tre snabba lastbilar stoppar dess kycklinghjärta. Han ger oss mat och ett hem. Men kycklingen avfärdar den fega rösten i huvudet och påminner sig själv om orättvisan i det bedrägligt charmiga fängelset.


Under de kommande timmarna lär den sig att strategiskt placera sig så att den är i linje med det tomma utrymmet mellan däcken på passerande lastbilar. Den når de gula strecken. En svart filt driver gradvis bort den glödande solen och ersätter den med diamantstjärnor och en glödande halvmåne. Den når det orörda fältet. Med ett djupt andetag kliver kycklingen in i strängen, en värld av högt beiget gräs som gjorts brunt av mörkret. Osäker på vad den kan upptäcka, bestämmer den sig för att helt enkelt gå rakt igenom borsten, ut på andra sidan. För vad som verkar som en evighet fortsätter den framåt, när den svarta himlen blir lila, sedan blå och sedan rosa.


Precis när kycklingen börjar ångra sin resa, ger gräset plats för ett vidsträckt landskap av träd, buskar, blommor - heterogent och varierande, men ändå perfekt. I ett närliggande träd ser kycklingen två vuxna fåglar som tar hand om ett bo av bebisar - en naturlig dynamik hos individer oförändrade av korrupt inflytande. Och så går det upp för honom. Den har flytt från en konstruerad och pervers domän såväl som sin egen omedvetenhet; den har kommit till en plats där världens rena ordning regerar. Väl hemma måste jag försöka skapa medvetenhet bland mina vänner, dela denna förståelse med dem. Annars är jag lika grym som mannen i den rutiga skjortan och tar bort möjligheten att övervinna okunnighet. Jag analyserar varför jag tror att den här uppsatsen fungerar i The Complete Guide, Session 6.


Uppsats skriven för University of Chicago prompt. som ber dig skapa din egen prompt. För att lösa problemet, välj något av följande:. Sten slår sax, sax slår papper och papper slår sten. papper slår rock? Sedan när har ett ark löst papper någonsin besegrat ett massivt block av granit? Antar vi att papperet lindas runt stenen och kväver stenen till underkastelse? När den utsätts för papper, är stenen på något sätt immobiliserad, oförmögen att uppfylla sin primära funktion att slå sönder sax?


Vad är nederlag mellan två livlösa föremål? Kanske är papper rotat i diplomatins symbolik medan rock antyder tvång. Men övertrumfer kompromisser nödvändigtvis brute force? Och var ligger saxen i denna symboliska kedja? Jag antar att resonemanget bakom detta spel har mycket att göra med sammanhang. Om vi ​​ska rationalisera logiken bakom detta spel måste vi anta någon form av berättelse, ett exempel där papper kan slå rock. Precis som med sten-papper-sax, klipper vi ofta våra berättelser korta för att göra spelen vi spelar enklare, och ignorerar de intrikata antagandena som håller spelet igång smidigt.


Vi accepterar ofullständiga berättelser när de tjänar oss väl och förbiser deras logiska luckor. Men vem vill egentligen spela en omgång sten-papper-sax? Studier har visat att det finns vinnande strategier för sten-pappersaxar genom att göra kritiska antaganden om dem vi spelar mot innan omgången ens har börjat. I denna mening har det till synes ofarliga spelet med sten-papper-sax avslöjat något ganska obehagligt om könsrelaterade dispositioner i vårt samhälle. Varför trodde så många män att råstyrka var det bästa alternativet? Om sociala normer subliminalt har påverkat hur män och kvinnor spelar sten-papper-sax, vad är då för att förhindra att sådana fördomar förvränger viktigare beslut?


Skulle ditt beslut att gå i krig eller att mata de hungriga bero på ditt kön, ras, tro, etc? Och sättet att uppnå det målet är genom att dela den senaste och bästa undervisningen med världen genom gratis onlinekurser och utbildningsmaterial som är gratis att komma åt. Det betyder att alla kan uppleva de mest kraftfulla inlärningsverktygen, från Einsteins föredrag till rockstjärneentreprenörer. Hemingway, som introducerades under våren , är ett kostnadsfritt verktyg som ger eleverna skrivfeedback i realtid och guidad feedback om innehållet. Det hjälper eleverna att utvärdera sitt skrivande och ger dem verktygen att förbättra sina språkkunskaper. Om du letar efter något att ta dig före i spelet är det här det bästa du kan försöka göra det.


Om du vill klara dina tentor och även hitta det du vill göra i livet måste du lära dig hur man skriver en uppsats. Det är den idealiska processen för alla studenter som vill göra bra ifrån sig i livet. Dessutom, när du läser på den här sidan kommer du att få 5 steg för att skriva en uppsats som tar dig före i spelet. Det är viktigt att välja det bästa ämnet för din uppsats. Om du inte kan välja ett ämne, kan du alltid hitta något bra ämne i första hand. Välj det bästa som intresserar dig mest. Det finns många kurser som erbjuds av universitetet. Det är möjligt att skriva ett papper om landets historia, universitetet eller många andra ämnen.


Detta kommer att ge dig kunskap och en chans att bygga upp ditt självförtroende. Ämnet hjälper dig att studera bättre. Meny Hem. Att skriva högskoleuppsatser. Få tillgång till online skrivtjänst. Service EssayWriter kan hjälpa dig med att producera din högskoleuppsats. Uppsatser Och sättet att uppnå det målet är genom att dela den senaste och bästa undervisningen med världen genom gratis onlinekurser och utbildningsmaterial som är gratis att komma åt.

No comments:

Post a Comment