Naturligtvis finns det mer än bara människor att ta hänsyn till. Diskussion om uppsatsens resultat: Vilka är de viktigaste resultaten? Ett bra exempel på en extern faktor inkluderar; cyberbrottslighet eller hacking, krishanteringsuppsats, hackare kan få tillgång till organisationssystemet obemärkt och extrahera eller sabotera kritisk information och datum. Faktum är att kommunikation som görs av PR-chefen borde vara det krishanteringsuppsats utan arrogans och med självförtroende att initiera enhet i företaget Barton, det här är din chans att betala framåt! Koppla ihop krishantering och ledarskapskompetenser: Rollen för utveckling av mänskliga resurser.
Vikten av krishantering i skolan
Denna forskningsartikel täcker temat krishantering. Termen kris är det plötsliga hotet och krishantering är hur en organisation reagerar och vidtar lämpliga åtgärder mot det plötsliga hotet W. Timothy cooms den 30 oktober, krishanteringsuppsats, Ibland kan kris vara beslutsfattande som tas upp av teammedlemmarna på kort tid. Krishantering har tre faser; de är före krisen, krishanteringen och postkrisen. Man bör hantera kriser på rätt sätt genom att upprätthålla vissa tillvägagångssätt som att ha en effektiv krishanteringsplan och krishanteringsteam, detta kommer under före krisen. Förkrisfasen innehåller i sin tur krishanteringsdesign, krishanteringsteam, talesperson, pre-utkast till meddelanden och kommunikationskanaler, krishanteringsuppsats.
Krishantering, det här handlar om hur ledningen reagerar och vidtar åtgärder mot krisen och det innehåller initialt svar, ryktereparation och beteendeavsikter. Äntligen, i fasen efter krisen, återgår organisationen till sin normala verksamhet. Krishantering är den process genom vilken en organisation reagerar på ett plötsligt hot som påverkar både organisationen och intressenter dåligt W. När det gäller krishantering är relationen med offentliga experter en viktig del eftersom de vet hur man lägger fram en rätt lösning för en dålig situation. Så, uppsättning bästa praxis och instruktioner som samlats in från vår kunskap är värdefulla i PR. Kris kan vara ett skadligt hot om den inte hanteras på rätt sätt. Ibland kan kris komma i form av beslutsfattande inom kort tid efter att ett evenemang har hållits.
Så, krishanteringsuppsats, för att minska osäkerheten i ett evenemang kom organisationer på krishanteringsuppsats krishanteringsplan. Många artiklar har skrivits av experter och forskare från många olika discipliner om krishantering. Nio typer av kriser som coombs W. Timothy coombs den 30 oktober, nämligen naturkatastrofer, tekniska misslyckanden, mänskliga misslyckanden, utmaningar, illvilja, megaskada, rykten, organisatoriska brott och våld på arbetsplatsen. Sju typer av kriser identifierade av Lerbinger Lerbinger. O, är naturkatastrof, tekniska nödsituationer, illvilja, oärlighetskris, skev ledningskris, organisationskris och konfrontation. Dessa typer av kriser kan skapa en negativ effekt på en organisation som resulterar i skada, om de inte hanteras korrekt av teammedlemmarna.
Pre-kris: Pre-kris innebär förberedelser och förebyggande för att minska alla kända risker som kan orsaka kris. Förberedelser kräver generering av krishanteringsplan, val krishanteringsuppsats ledningsgrupp, testning av krishanteringsplan och krishanteringsgrupp, krishanteringsuppsats. Barton och Coombs sa att organisationer bara kan hantera kriser om de har det. Krishanteringsdesign måste uppdateras årligen en gång och det är ett referensverktyg. Det är inte ett steg för steg för att hantera kriser. Den tillhandahåller kontaktinformation, meddelande om process som måste göras i en kris och de procedurer som ska användas för att dokumentera krishanteringen. Fearn-banksBarton och Coombs särskiljde att krishanteringsplan sparar tid genom att i förväg tilldela krishanteringsuppsats förinsamling av information under hela krisen.
Här måste teammedlemmarna vara medvetna om sitt ansvar och de uppgifter som ska göras i krishanteringsplanen. Krisledningsgrupp, krishanteringsuppsats umgås med krishanteringsuppsats offentligt, säkerhet, lagligt, ekonomi, krishanteringsuppsats, manövrar och mänskliga medel Barton, Ifs ledningsgrupper och förvaltningsplaner verifieras aldrig, krishanteringsuppsats, de kommer att vara minimala standarder Augustine, Ledningen är inte medveten om teamets prestation och hur det uppfyller förväntningarna, krishanteringsuppsats. I detta sparas tid eftersom beslut redan är fattat om vem som ska ta itu med uppgiften i teamet. Talesperson, nyckelperiod för krishanteringsteamet.
Medarbetare i en organisation borde vara redo att prata med media under kriser. Korrekt utbildning måste ges till dem och utbildningen består av få aspekter som att undvika nervös känsla när de står inför kameran, krishanteringsuppsats, begränsa användningen av mening som inga kommentarer och bör ha fullständig klarhet och information. Förutkast till meddelanden, krishanterare kan förbereda meddelanden genom att skapa mallar för nödposter som används under kris. Användningen av mallar rekommenderas starkt av både Corporate Leadership Council och Business rundabordssamtal. Pre-draft meddelanden sparar tid genom att infoga specifik information endast en gång och sedan kan de dirigeras eller nås på webbplatsen som är förgodkända av den juridiska avdelningen.
Forskningsuppsats om krishantering Vasanthi Peesari Wilmington University ABSTRAKT Krishantering: Detta forskningsdokument täcker temat krishantering. Effektiv samordning mellan olika avdelningar hjälper till att inaktivera akuta situationer. Bör inte vara panik under kristid. Bör ha frekvent interaktion med intressenter, anställda, perifera kunder och media. Bör ha karaktär av anpassningsförmåga att anpassa sig till nya variationer och omständigheter. Anställda måste kommunicera effektivt vid kristid för att övervinna svåra tider genom att hålla alla regler i åtanke, krishanteringsuppsats.
Typer av kriser: Nio typer av kriser som känns igen av coombs W. Kris som genererar hot i en organisation: Dessa tre hot genereras av kris i en organisation Ekonomisk förlust, den uppstår på grund av avbrott i verksamheten, vilket skapar minskade marknadsandelar Allmän säkerhet, olyckor i industrier och defekta varor kan orsaka skador och ibland till och med döden. Förlust av rykte, kris påverkar en organisation hårt vilket resulterar i rykteskada. Faser i krishantering: Krishantering alieneras i tre steg. De är insatser före krisen efter krisen 1. Barton och Coombs sa att organisationer bara kan hantera kriser om de har Krishanteringsdesign Krishanteringsteam Talesperson Förhandsutkast Kommunikationskanaler Krishanteringsdesign måste uppdateras årligen en gång och det är en krishanteringsuppsats verktyg.
Ladda ner: txt Läs hela uppsatsen Spara.
Jag vill bara vara genomsnittlig uppsats
För att minimera sådan oförutsedd påverkan på organisationerna krävs rimlig krishanteringspraxis. Med andra ord, elementen utvecklar och diskuterar de fem faserna av krishanteringsplanen men har kategoriserat faserna i tre klasser. Men för bättre analys och förståelse har jag sammanfattat faserna i tre grupper. Detta inkluderar krishantering, den andra kategorin kallas operativa kristeam och den sista kategorin kallas legitimationskris. Hanteringskris Denna indelning av människor kommer ofta att omfatta de tre första faserna av krishanteringsplanen. Det är signalidentifiering, beredskap och förebyggande faser. Därför sätter detta skede avsikt att åstadkomma situationer som utgör ett hot mot en organisations överlevnad organisationen under vad som kallas extrem tidspress.
Denna fas inträffar dock när en ledningsgrupp inte överväger den överhängande situation som är på väg att inträffa som kan utgöra ett hot mot verksamhetens överlevnad. Den viktiga aspekten i detta skede är effektiv kommunikation, stort kulturvärde och beslutsprocessen och hur de skapar sårbarhet. Om ledningsgruppen inte svarar på incidenter på ett rimligt sätt kan det leda till en potentiell kris. Därför bör organisationen förstå att alla mindre problem bör åtgärdas mycket eftersom det kan leda till katastrofala misslyckanden i organisationen. Organisationen bör kunna identifiera signaler som kan leda till potentiell kris och organisationen bör vara beredd att hantera frågorna och eventuellt komma med strategier som kan antas för att förhindra att krisen utvecklas ytterligare och därmed minimera effekterna av krisen.
Följaktligen kommer sådana frågor att återspeglas i misslyckandena i beredskapsplanerna som tar upp omfattningen och omfattningen av de problem som organisationen står inför i dess operativa fas av en kris. Operationell kris Den andra kategorin som kallas Operationell kris är ett resultat av eskaleringen av ett problem till en punkt där skadan har resulterat i att skada organisationens rykte eller har hotat organisationens rykte. Denna fas kännetecknas av mänsklig ledning för att minska de konsekvenser som organisationen står inför på grund av krisens eskalering.
Denna fas av krishanteringsplanen är den överlägset mest synliga och viktiga eftersom den indikerar de skador som redan orsakats av R. Följaktligen kräver denna fas ytterligare resurser för att innehålla händelsernas avsiktskrav och så småningom återställa företaget till normal drift. Denna fas kännetecknas också av den roll som externa faktorer spelar som i de flesta fall fungerar som räddare som tar kortsiktig kontroll över den skadliga händelsen tills situationen sänks till en mer hanterbar nivå av organisationens ledningsprocesser. Om händelserna har resulterat i fullständig förlust av affärer, är detta de faser där alla bevis samlas in för vidare analys.
På grund av arten av hot och effekter, kommer krisen ofta inte att upphöra i detta skede utan kan eskalera ytterligare till ett anseendebygge. Följaktligen kommer det operativa krisstadiet ofta att ta itu med frågor som är ett resultat av att en skada har uppstått på grund av att ett problem har eskalerat till att bli en kris. Detta skapar en möjlighet för ledningsgruppen att komma med strategier som kan användas av organisationen för att tackla framtida kriser som inträffar i det första steget av krishanteringsplanen. I detta skede kommer företaget att försöka återställa den redan skadade bilden gentemot sina interna och externa intressenter.
Företaget kommer att vidta försiktighetsåtgärder och förebyggande åtgärder för att återställa förtroendet bland sina partners, kunder och intressenter. I denna fas kommer de flesta företag ofta att använda återhämtnings- och inlärningsprocessen för att identifiera de faktorer som ledde till att krisen eskalerade och komma med strategier som ledningsgruppen kan förbättra för framtida användning. Därför kan lärande beskrivas som en integrerad del av en kris där företag försöker lära sig av sina tidigare misstag som en vägledande handlingsplan. Vidare kan företaget improvisera både positiva och negativa återkopplingar på deras prestationer när det gäller krisen och hjälpa till att utveckla en bättre handlingsplan Vardarlıer, Utmaningar Med tanke på krishanteringsplanens faser är det ganska svårt att förstå eller bestämma de mest utmanande faserna. organisationen står inför när de hanterar en kris.
Men analysera dessa faser oberoende, de två sista stegen; återhämtningen och lärandet som kan vara en ganska utmaning. Därför har studier identifierat fem lösningar för att stävja sådana problem Vardarlıer, Slutligen, i en negativ situation förvärv av företaget av ett annat framgångsrikt företag, beroende på företagets storlek, kan effekterna av en enskild kris vara så förödande. Till exempel ansökte Lehman Brothers Bank i konkurs efter att den påverkades av finanskrisen efter världskriget, Herbane. Därför skulle det vara utmanande för organisationen att implementera krishanteringsplanen. När det gäller signalidentifiering kunde ledningsgruppen i de flesta fall inte identifiera signaler som utgör ett hot mot en eventuell kris. Brist på snabb identifiering av hotsignaler är början på uppkomsten av ett eskalerat problem.
I de flesta fall kommer skadekontrollen ofta inte att utgöra några utmaningar för ledningsgruppen eftersom detta tenderar att vara en beredskapsplan för att förhindra ytterligare image- och rykteskador. Följaktligen, efter att företaget har stått inför en kris finns det olika utmaningar som uppstår och leder till att företaget inte kan hantera krisen på ett adekvat sätt. Identifiering av krissignal. Slutligen är återhämtning och lärande ett annat steg som utgör en utmaning i ett företag när det gäller krishanteringsplan. Detta beror mest på att några av problemen kan vara katastrofala som ett resultat av företagets kollaps Slutsats Uppsatsen har diskuterat frågor som relaterar till krishantering och hur den modell som Smith improviserade om krishanteringsplanen kan avgöra hur effektiv ledningsgruppen är i att innehålla och förhindra att problemet eskalerar.
Uppsatsen identifierar lösning och lärande som en utmanande fas. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Denna situation kan också påverka förhållandet mellan staten och andra nationer. Om andra nationer lär sig om dess instabilitet, kan de varna dess medborgare att hålla sig borta från den. Dessutom kan det påverka andra relationer såsom handelsförbindelser med andra länder. Om landet försummas av andra nationer kan det vara hjälplöst i sin verksamhet eftersom det kan vara beroende av dem, särskilt med tanke på att det är ett utvecklingsland.
Med tanke på alla ovanstående faktorer förstår man att regeringens stabilitet är den viktigaste faktorn för framgång. När väl den politiska miljön är stabil kommer all annan verksamhet i Filippinerna troligen att ta sin rätta kurs, särskilt inom den sektor som diskuteras. Turismen är, trots att den inte är den huvudsakliga inkomstkällan, en ryggrad för flera län. I sitt uttalande ovan nämner Ritchie att turismen och besöksnäringen måste vara redo för alla möjliga risker eftersom de är en del av branschen. Som framgår av tidningen kan kriser och katastrofer komma i flera former.
Finansiella, interna konflikter, externa konflikter och naturkatastrofer; var och en av dem har en negativ effekt på en stats ekonomi, politisk och social status. Om länderna använder strategier för att avslöja och lösa sina problem kan de på ett bra sätt avvärja en majoritet av de kriser som kan komma från riskerna. Återigen måste regeringarna fokusera på att vara tillräckligt stabila för att säkerställa att de uppnår maximal vinst från turistnäringen i sina stater. Slutligen, regeringen i ett land; till exempel Filippinerna, bör stödja investerarna i turistnäringen. De skulle kunna göra detta genom att hjälpa till med säkerhetsproblem eller driva projekt som kan hjälpa till att bedöma de möjliga riskerna med specifika attraktioner.
Henerson, C. Turismutveckling och politik i Filippinerna. Tourismos: An International Multisdisciplinary Journal of Tourism. Vi accepterar provpapper från studenter via inlämningsformuläret. Om den här uppsatsen tillhör dig och du inte längre vill att vi ska visa den kan du göra anspråk på den så tar vi bort den. Fyll bara i formuläret för begäran om borttagning med alla nödvändiga detaljer, såsom sidplats och viss verifiering av att du är en sann ägare. Observera att vi inte kan garantera att ogrundade anspråk kommer att uppfyllas. Obs: det här exemplet tillhandahålls av en student som du, använd det endast som en vägledning.
ID Prenumerera på WowEssays Premium och få tillgång till över 1 MILJON högkvalitativa nedladdningsbara prover. FÅ TILLGÅNG NU. E-post för lösenordsåterställning har skickats till e-post. HIRE WRITER PREMIUM DATABAS Logga in. ATHYR skribent PREMIUM DATABAS. Typ av papper. Uppsatsämnen. Pedagogiska verktyg. Vilka vi är Kontakta oss Våra författare Honor Code WowEssays Recensioner Blogg Våra tjänster. BESTÄLL PAPPER SÅ HÄR. Premiumprovdatabas Få tillgång till över 1 MILJON prover med WowEssays Premium! LÄS MER. Fråga 1 a Turism, såväl som andra faktorer som är förknippade med den, såsom resor, är förknippade med flera risker. Fråga b Ritchie, säger att alla som driver turist- och besöksnäringen måste vara redo för katastrofer och kriser i branschen.
Turism i Filippinerna Inledning Turism- och besöksnäringen påverkas på flera sätt av att en risk eller kris uppstår. Diskussion Naturkatastrofer En av de första kriserna, som nämnts ovan, är naturkatastroferna som drabbar landet. Politisk instabilitet Politisk instabilitet är en annan faktor som påverkar uppkomsten och effekterna av en kris. Finansiell instabilitet Slutligen kan det uppstå kriser som valutafluktuationer eller höga skatter från utlandet eller uteblivna intäkter, ökande kostnader och förluster inom landet. Slutsats Turismen är, trots att den inte är den huvudsakliga inkomstkällan, en ryggrad för flera län.
Arbete som citeras Henerson, C. Naturkatastrofer. Sociala frågor. Citera denna sida Välj citera format: APA MLA Harvard Vancouver Chicago ASA IEEE AMA. Åtkomst 07 januari Risk And Crisis Management Essay Exempel. December Åtkomst 7 januari, Hämtad 7 januari, com, december Gratis uppsatsexempel - WowEssays. Publicerad 31 december, Dela med vänner med:. Begäran om borttagning. BEGÄR BORTTAGNING. Färdiga uppsatser: Den här uppsatsen är skapad av en författare med ID Om du vill att din uppsats ska vara: Väl undersökt, faktagranskad och korrekt Original, färsk, baserad på aktuella data Välskriven och oklanderligt formaterad. Anställ denna författare. Beräkna pris och beställ en uppsats.
Akademisk nivå High school College University PhD. Verkligen, PR borde se olika kryphål i krishanteringsplanen som skulle kunna öka under en viss period. PR-experterna ser till att förhindra att det händer snarare än att ta itu med den katastrof som kan inträffa. PR får inte få panik, tvivla eller misslyckas med att ta itu med saken eftersom det kan skapa misstankar. Faktum är att kommunikation som görs av PR-chefen bör ske utan arrogans och med tillförsikt för att initiera enhet i företaget Barton, För det tredje, under inträffandet av en kris är det viktigt för PR att kommunicera på ett kontrollerat sätt och visa att tillståndet är under kontroll.
Till exempel, från början till kulmen av en krisaffär, är tydlighet faktiskt viktig för att utföra rollen som PR Mitroff. Den som kommunicerar krisen borde använda tydliga korrespondenser och kommunicera den med tydlighet för att öka lättheten under processen med förvaltning. Under hela krisens varaktighet, bör PR-chefen genom återkommande meddelanden för att anse goda public relationer lägga märke till. Slutligen kräver PR att visa sin oro för allt eller alla inblandade i händelse av kris, klientelet, arbetarna och själva krisens tillstånd. När det gäller nyckelreglerna för att hantera media i en kris är det därför viktigt för PR att engagera media genom orokommunikation Lerbinger, På grund av energi, ekonomi och tidskostnader prioriterar många organisatoriska PR inte beredskap.
Hittills är det idag viktigt för en organisation att engagera sig i regler och kommunicera med media i beredskap för krisen. Men kommunikationsdirektörer lägger ofta ut ett antal motiv för att misslyckas med att kommunicera korrekt. Bland dessa motiv är att belysa repetitiv eller proprietär information som kan ge företaget nya konkurrensnackdelar Coombs, för det andra, om inte PR tillverkar frågan om hur man löser krisen kommer kommunikationen att förbli dålig. Dessutom misslyckas kommunikationen om företaget möter de senaste flaskhalsarna och inte kan kommentera det eftersom problemet kommer att påverka hela företagets rykte.
Dessutom orsakar bristen på en kunnig kommunikationspersonal eller talesman kommunikationshinder, så situationen bör vändas genom korrekt rekrytering av kompetent personal Ulmer et al, Slutligen, längtar efter att undvika panik och företagets krav på att samla in all fakta innan den diskuteras gör institutionen för PR att inte kommunicera krisinformation på rätt sätt. Föreläsning, n. Under krisens gång är media den mest använda kanalen för kommunikation av PR i flera organisationer. Att kommunicera till massmedia är dock gång på gång kritiskt. Med tanke på att kriskommunikation blir ett problem i frånvaro av utbildad talesperson. Därför bör PR i en organisation sätta krishanterare på plats för att kommunicera med mediebröderskapet.
För att detta ska vara effektivt bör dessa anställda organisatoriska talesmän engagera sig och följa 5Cs regel för mediekommunikation Venette, BP-oljegruppen är ett av exemplen på organisationer som framgångsrikt hanterade kriser. BP Corp hanterade oljeutsläppskatastrofen i april på ett korrekt sätt. Företaget hanterade krisen genom sina strategier byggda på modet att göra rätt, konsekvens, beundran och bra mediekommunikation. Dessutom säkerställer avdelningen för PR som finns på BP förbättringen av det jämna utbudet i krishanteringsstadiet.
Till exempel lägger utövarna mer tonvikt på kommunikationen mellan organisationsgruppens medlemmar. Bestämmelserna ger fraktionerna befogenhet att nå en överenskommelse och vara tillförlitliga om vilka sätt att avslöja information till massmedia Seitel. Vidare, när det gäller förberedelser, ser BP:s PR-chef till att ordna en permanent uppställning för krisövervakning. Den inkommande vd:n skapade till en början dessa tre enheter i syfte att återskapa förtroendet för BP. Spillet och branden som slukade BP beslagtogs således framgångsrikt. BP oil Group implementerade också några krisförebyggande strategier. Som Coombs hävdar, hämtar BP Oil Group PR processen för förebyggande genom att förebygga allt som kanske inte går bra i organisationen.
Faktum är att BP Oil Group använde denna bättre safe than sorry-strategi när de antog den klassiska krisadministrationsplanen. Public Relations tog hand om de vattendelare som kunde öka under en viss period. När BP:s oljekris inträffade visade PR kompetens i kommunikation genom att hålla kontakt med inblandade parter, försäkrade och speglade hur BP:s PR-chef hanterade krisen. PR fick knappast panik, tvivlade eller misslyckades med att ta itu med frågan om händelsen. Faktum är att kommunikationen från BP:s PR-chef saknade arrogans och var med självförtroende för att initiera enhet i BP Corporation.
Under BP-krisen kommunicerade PR på ett kontrollerat sätt och bekräftade att tillståndet är under kontroll. Det fanns klarhet när krisinformationen formulerades. BP Corps PR-chef visade oro för allt inblandat i händelse av kris. Dålig krishanteringsstrategi hos Toyota i finanspolitiken orsakade företagets bilars långsiktiga tillförlitlighet och kvalitetsrykte. Toyota växte fram som den globalt dominerande och förankrade biltillverkaren inom finanssektorn
No comments:
Post a Comment