Thursday, January 27, 2022

Min ambition i livet uppsats

Min ambition i livet uppsats



Avvikelse från detta mål skulle resultera i total ruin som Wordsworth har målat upp. Med många krig och slagsmål som inträffar dessa dagar förstår jag att saker och ting är väldigt tuffa, men ändå skulle jag älska att vara en del av den stora indiska armén och bidra med vad jag kunde för att skydda min nation och dess folk från alla faror som de kan ansikte. Lämna en Min ambition i livet uppsats Avbryt svar Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar. Pingback: E-Governance in India Essay for Students ExamBia, min ambition i livet essä. Jag hoppas att jag kommer att lyckas i framtiden. Vi kan inte lyckas om vi inte har ett fokuserat mål.





Min framtida ambition



Läraruppsatser Mitt livs mål uppsatsAmbition of my Life uppsatsMy Aim of LifeMy Ambition in Life - Rymdforskaremin ambition i livet essä, RymdvetenskapSpace Scientist 5. Min ambition i livet uppsats och alla har ambitioner i livet. Att ha ett specifikt mål i livet är mycket viktigt. Vi kan inte lyckas om vi inte har ett fokuserat mål. Ett sådant mål i mitt liv är rymdvetenskap. Mitt intresse för rymdvetenskap ökar dag för dag. Kärleken jag har på atmosfären runt omkring och min nyfikenhet att utforska mer och mer har ingjutit en tanke inom mig.


Jag vill bli rymdforskare i framtiden. Med hjälp av min naturvetenskapslärare får jag uppdateringar om de senaste teknologierna och koncepten inom rymdvetenskap. En dag kommer jag att bli en stor rymdforskare och göra mina föräldrar och lärare stolta över mig. Varje gång jag lär mig om rymden, min ambition i livet essä, det provocerar mig att vara en del av det. När jag tittar på stjärnorna undrar jag alltid vad som gör dem så viktiga i:. Det som inspirerade mig till rymdvetenskap är bidraget från stora vetenskapsmän som Vikram Sarabhai och Dr APJ Abdul Kalam. Många andra indiska forskare har visat sig på internationell nivå.


På grund av så stora vetenskapsmän anses Indien idag som ett av världens vetenskapliga kraftpaket. Dessutom, när jag utforskar rymdvetenskapsområdet insåg jag att det är ett krävande studieområde. Många av mina seniorer och lärare sa till mig att det kräver mycket motivation och hårt arbete i flera år för att bli rymdforskare. Jag lärde mig också av min Min ambition i livet uppsats Lärare som för att bli rymdforskare behöver förbättra mina kunskaper i fysik, matematik, astronomi och andra sådana kurser. Redan från den dagen började jag visa särskilt intresse för dessa ämnen. Mina lärare tar hand om att förbereda studiematerial i rymdvetenskap och de insisterar på att jag ska lära mig mer om rymdutforskning och alla fenomen som uppstår i yttre rymden.


Engelska Essays uppsatsermin ambition i livet essä, Klass 1kArbetsblad. Fahim Bin Aziz 8 augusti kl. srushti 1 oktober, min ambition i livet essä, am. Ankita 28 juni kl. Det här var förmodligen den bästa uppsats jag någonsin stött på. Det hjälpte mig verkligen mycket när jag slutförde min rapport om rymdvetenskap. Tack så mycket ��. Aadya dubey 29 december kl. Din hemlärare 1 januari kl. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Meddela mig om uppföljande kommentarer via e-post. Meddela mig om nya inlägg via e-post. För närvarande har du JavaScript inaktiverat. För att kunna skicka kommentarer, se till att JavaScript och cookies är aktiverade och ladda om sidan.


Klicka här för instruktioner om hur du aktiverar JavaScript i din webbläsare. Hoppa till innehållsmenyn. 13 januari, Dela detta på WhatsApp. Much Ado About Nothing av William Shakespeare My Trip to Melaka — En fantastisk plats att besöka. Relaterade inlägg EnglishEssaysk Hur man skriver informella brev. EnglishEssaysk Vikten av läsförståelse. UppsatserGrade 1kArbetsblad Subtraktion upp till övning 1. Lämna ett svar Avbryt svar Din e-postadress kommer inte att publiceras.





uppsats mahatma gandhi engelska



Men alla har en ambition. Många människor kan inte läsa på grund av fattigdom. Dessutom uppfyller många sina ambitioner i fattigdom. Ambition indikerar syftet med vårt liv. Vi borde ta det som ett mål. Sedan, om vi fokuserar på det, kommer vår dröm att gå i uppfyllelse. Målet varierar från person till person. Som alla andra har vi ambitioner. Det är vad jag kommer att säga skriftligen i dag. Jag vill bli vetenskapsman sedan barnsben. Det är ambitionen i mitt liv. Mina föräldrar uppmuntrade mig mycket. Min pappa är en lärare. Jag har sett honom undervisa sedan barnsben. Ända sedan dess har jag velat upptäcka något nytt.


Vi kommer till och med att undersöka vad vi läser nu. Jag studerar naturvetenskap för att jag vill bli vetenskapsman. Däremot är biologi mitt favoritämne. För mig är det ett fascinerande ämne. För av detta kan vi veta hur nytt liv föds. Bara biologi kan lära mig dessa saker. När vi blir vuxna går vi in ​​i vårt yrke. Men vi har en egen hobby. Dessutom har jag en sådan hobby. Jag älskar att sjunga med min passion. Jag har tränat musik regelbundet sedan barnsben. Och förutom att plugga tränar jag också på sång. I livet väljer alla det andra alternativet för yrket. För mig är låten det andra alternativet som bärare. Men jag vill etablera mig som vetenskapsman. Dessutom vill jag som sångare ha en identitet. Att sjunga blir inte min karriär. Min önskan att bli sångare är bara för passion.


Jag vill få en etablering i min karriär för att bli vetenskapsman. För det första kommer jag att lära mig många nya saker av detta. Till och med kommer det nya saker genom min forskning. Därefter kan forskare lösa många globala problem. Jag har läst i många böcker och sett i många filmer om livet som en arméofficer och jag förstår att det är väldigt väldigt tufft att bli det, men jag älskar mitt land och skulle älska att tjäna och skydda folket i mitt land. Det är armén och marinens officerare som vaktar oss dag och natt och det är de som hjälper oss att hålla oss utom fara när ett krig eller kriser inträffar.


Även om de är borta från sina familjer, ser de till säkerheten för folket i nationen. De offrar så många saker i sina liv för att hålla ett öga och skydda folket i ett land. Mina lärare tar hand om att förbereda studiematerial i rymdvetenskap och de insisterar på att jag ska lära mig mer om rymdutforskning och alla fenomen som uppstår i yttre rymden. Engelska , Uppsatser , k Uppsatser , årskurs 1 , k , Arbetsblad. Fahim Bin Aziz 8 augusti kl. srushti 1 oktober kl. Ankita 28 juni kl. Det här var förmodligen den bästa uppsats jag någonsin stött på.. Det hjälpte mig verkligen mycket när jag slutförde min rapport om rymdvetenskap.


Tack så mycket ��. Aadya dubey 29 december kl. Din hemlärare 1 januari kl. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Meddela mig om uppföljande kommentarer via e-post. Meddela mig om nya inlägg via e-post.

No comments:

Post a Comment